W
grudniu i styczniu spotkania dla uczniów klas 5 i 6 się nie odbywały, w lutym
zostały wznowione. Nowe półrocze zaczęliśmy od kodowania bez sprzętu: na macie Mistrzów Kodowania, tworząc sudoku z kubeczków, odszyfrowując
zakodowane obrazki w dyktandach graficznych i zaszyfrowane wiadomości przy użyciu szyfru Cezara. W lutym gościliśmy także niezwykłych gości - Dash'a i Dot'a -
przeurocze roboty do nauki programowania.
Mata Mistrzów Kodowania - kodujemy kroki aby dojść do celu
Próbujemy ułożyć sudoku z kubeczków
Szyfr Cezara - odkodowujemy zaszyfrowaną wiadomość
Dyktando graficzne - wzajemnie kodujemy i odszyfrowujemy obrazki
Dash i Dot
Na macie rozłożyłam kilka zestawów kolorowych kartek z zapisanymi od spodu zadaniami z matematyki. Uczestnicy zajęć zostali podzieleni na 2 grupy. Zadaniem pierwszej grupy było zaprogramować Dash'a w aplikacji Blockly tak, aby dotarł do Dota i przywitał się z nim. Dash po drodze powinien przejechać lub zatrzymywać się na różnych kolorach kartek z zadaniami, tak aby kolory się nie powtarzały - (raz na każdym kolorze - żółtym, niebieskim, białym, pomarańczowym). Po dojechaniu do zadania, grupa sterująca Dash'em przekazywała je grupie drugiej do rozwiązania. Po około 15 minutach zadania i role grup się zmieniały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz