niedziela, 4 maja 2014

Flappy/clappy bird

Na Waszą prośbę zajęliśmy się na ostatnich zajęciach tworzeniem gry, w której duszek poruszał się w górę po naciśnięciu klawisza, lub opadał w dół gdy nie było reakcji gracza. Jego zadaniem było omijanie przeszkód. Szybko poradziliście sobie z napisaniem skryptu poruszania duszka. Więcej czasu zajęło zaprogramowanie przeszkód tak, żeby sprawiały wrażenie, że są nieruchome a to duszek porusza się w prawo. Z początku interesująca wydała Wam się opcja sterowania za pomocą dźwięku, ale gdy napisaliśmy skrypt okazało się, że poruszanie duszkiem tak, żeby omijał przeszkody było zbyt trudne (i irytujące), zwłaszcza gdy wokół nie panuje całkowita cisza... Może ktoś z Was pokusi się na to w domu?
Tym razem odwiedziło nas dwóch nowych uczniów Michał i Oskar. Aktywnie brali udział w dyskusji na temat sposobu napisania poprawnego skryptu. Brawo chłopcy!
Zajęcia trwały 2 godziny lekcyjne.
"Flappy bat"(trudny) Michała z kl.5:

Latający kwadrat Dominika z kl. 4:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz