sobota, 2 listopada 2013

Moduł IV - Mysz zdobywa ser

Ewa:
Czas na podsumowanie zajęć z ostatniego czwartku. Za nami półmetek. Opanowaliście już duszki, tworzycie wyścigi, rysujecie sterując bohaterem, pokonujecie labirynty. To już na prawdę sporo:-)
Na spotkaniu poświęconym modułowi IV projektowaliśmy grę, która działa bez naszej ingerencji klawiaturą czy myszką. Główny bohater ( mysz) sama dokonuje wyboru i się przemieszcza.
A mianowicie, kot pilnuje sera, mysz próbuje go zdobyć. Oczywiście jak to za każdym razem bywa nasi bohaterowie czasami przyjmują inne postacie:-), to jeszcze bardziej pokazuje Waszą kreatywność i uatrakcyjnia fabułę gry.
Większość skryptów tworzonych do omawianej gry powtarzała wiadomości z wcześniejszych spotkań. Nową kategorią skryptów dla uczestników były wyrażenia. Zrozumienie jej zastosowania wymagało logicznego myślenia. Nie stanowiło to dla nich dużej przeszkody:-)
Niektórym uczestnikom również te projekty udało się skończyć w czasie krótszym niż wymagany. Wraz ze mną sprawdzali i pomagali w nanoszeniu poprawek w niedziałających grach.
Na tych zajęciach pojawiło się sporo gier, które nie chciały nam działać. Być może powodem był różny sposób pracy. Część grupy pracowała off-line, część on-line. Z moich obserwacji i analizy problemów na zajęciach wynika, że wszystkie niedziałające projekty były tworzone w wersji programu on-line. Sprawdzimy to jeszcze, poświęcając tym projektom część kolejnego spotkania.
Oczywiście stworzone gry znajdziecie w naszym studio. Możecie zaobserwować w nich takie dodatkowe atrakcje, jak: znikający ser, spowolnienie rysowania kociej pułapki - z użyciem spacji, czy kota chcącego być sprytniejszym od myszy. Zapraszam.
Jednocześnie mam ogromną prośbę do wszystkich  członków mojej grupy.
 Zajrzyjcie proszę do naszego studio, sprawdźcie czy jest tam Wasza gra. Jeśli jej nie widzicie, dodajcie proszę. Przez nieuwagę usunęłam kilka projektów, za co przepraszam. I jeszcze raz proszę o ponowne ich przesłanie.

1 komentarz:

  1. http://scratch.mit.edu/projects/14015438/

    Oto mój projekt! XD

    OdpowiedzUsuń